Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Indkøbskurv 0

Indlæg om lidt af hvert

7 gode tips til at øge din arbejdsglæde - tip 7

Gary Cooper, som er professor i organisationspsykologi og sundhed på University of Manchester, har forsket i arbejdsglæde og peger på 7 faktorer, som kan gøre en positiv forskel. Tip nr. 7: GENTÆNK DIN ARBEJDSGANG OG GÅ TIDLIGERE HJEM Den sidste faktor som kan påvirke vores arbejdsglæde i den positive retning er, at vi bliver dygtigere til at prioritere det at holde fri, stoppe i tide og forlade arbejdet, så der også er tid til gøre det, vi gerne vil i vores fritid, påpeger Cary Cooper. Jo mere, vi tager kontrol over vores arbejdsliv og får den balance, vi har brug...

Læs mere →


7 gode tips til at øge din arbejdsglæde - tip nr. 6

Gary Cooper, som er professor i organisationspsykologi og sundhed på University of Manchester, har forsket i arbejdsglæde og peger på 7 faktorer, som kan gøre en positiv forskel. Tip nr. 6: OPBYG SUNDE VANER Gode sunde rutiner omkring vores madvaner er den 6. og lige så vigtige faktor, der påvirker vores arbejdsglæde. Vores valg og indtag af føde, kaffe og anden væske har indflydelse på vores daglige trivsel og arbejdsglæde, og sunde vaner bidrager til, at vi mestrer bl.a. stressede situationer bedre. Læs med igen næste onsdag og få det sidste tip i denne runde til, hvad du selv kan...

Læs mere →


7 gode tips til at øge din arbejdsglæde - tip nr. 5

Gary Cooper, som er professor i organisationspsykologi og sundhed på University of Manchester, har forsket i arbejdsglæde og peger på 7 faktorer, som kan gøre en positiv forskel. Tip nr. 5: FOKUSÉR PÅ DET POSITIVE Endnu et kendt element, som andre ligeledes har forsket i. Det at have fokus på det, der virker, det der fungerer, løsninger, muligheder, gevinster og ting, som vi kan gøre noget ved, viser sig igen og igen at være et vigtigt element. Og hermed ikke sagt, at vi skal undgå det negative, for det hverken kan eller skal vi. Men vi kan i stedet bruge energien på,...

Læs mere →


7 gode tips til at øge din arbejdsglæde - tip nr. 4

Gary Cooper, som er professor i organisationspsykologi og sundhed på University of Manchester, har forsket i arbejdsglæde og peger på 7 faktorer, som kan gøre en positiv forskel. Tip nr. 4: VÆR NÆRVÆRENDE Der er masser af forskning, der har været og stadig er optaget af de gavnlige effekter, nærvær, mindfulness og meditation har på vores mentale helbred. Cary Coopers forskning viser ligeledes, at det er en faktor, som har indflydelse på vores trivsel og arbejdsglæde. Det er ikke meningen, at vi skal sidde i timevis og meditere, men derimod være bevidste om at være i nuet med en mindful...

Læs mere →


7 gode tips til at øge din arbejdsglæde - tip 3

Gary Cooper, som er professor i organisationspsykologi og sundhed på University of Manchester, har forsket i arbejdsglæde og peger på 7 faktorer, som kan gøre en positiv forskel. Tip nr. 3: LÆR NOGET NYT Det er er afgørende for vores psykologiske og mentale trivsel, at vi er kognitive aktive, peger forskningen på som faktor 3. Vil vi gerne gøre en indsats for vores egen trivsel og arbejdsglæde, så skal vi blive ved med at lære, uddanne os og udvikle vores færdigheder og kompetencer. Læs også med de kommende onsdage og få ugens tip til, hvad du selv kan gøre for...

Læs mere →