Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Velkommen til Axept - uddannelse og udvikling
Indkøbskurv 0

Den svære samtale - lær den gode kommunikation

Har du brug for teknikker til at få sagt de rette ord på det rette tidspunkt?
Ønsker du nogle effektive værktøjer til at føre de svære samtaler?
Er du interesseret i at give din kommunikation et professionelt løft?

Så kan du og dine kolleger glæde dig til på dette kursus at lære den gode kommunikation og en række teknikker til at tage den svære samtale, når en situation er tilspidset, et emne problemfyldt, personligt eller følelsesladet.

At få sagt de rette ord på det rette tidspunkt kan være en udfordring, specielt når det handler om temaer som afhængighed, alkohol, sygdom, samarbejdsproblemer, personlige eller faglige dilemmaer.

Forventning og udbytte
Du vil sammen med dine kolleger på kurset blive præsenteret for spændende og gode metoder og redskaber til blandt andet at sætte den svære samtale i gang, disponere, strukturere og afslutte den.

I vil få forskellige teoretiske indgange til håndtering af den vanskelige samtale og strategier til den ligeværdige samtale. I vil opnå indsigt i procedurer for strukturering og styring af samtalen, ligesom I vil få redskaber til opnåelse af en god, åben og direkte kommunikation med samtalepartneren.

Den svære samtale bliver lettere, når du har de rigtigt kommunikative værktøjer

Undervisningen
Vi arbejder med at imødegå forskellige typer personer i disse vanskelige situationer. Temaerne kan være problem- og konfliktfyldte og omhandle problematiske relationer og ubehagelige meddelelser.

Der vil være teoretiske oplæg om modtager-afsender-mekanismerne samt psykologiske faktorer krydret med masser af cases, hvor vi bruger erfaringsudvekslingen mellem øvelserne som gode pejlemærker til en fremadrettet håndtering. Vi vil arbejde med situationer og cases, der for dig og dine kolleger er vedkommende og relevante.

Kursets længde er 1 dag.

Forløbet tilrettelægges i samarbejde med dig og din organisation med afsæt i de ønsker og behov, du og dine kolleger har.