{{ alert.message }}

Produkter i kurv: {{ count }}

Vis kurv
Udvikling af dagtilbud og skoler - Axept
25433
page,page-id-25433,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,woocommerce-demo-store,ajax_updown,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
grønlinje

Udvikling af dagtilbud og skoler

– med afsæt i det pædagogiske relationsarbejde

På denne temadag vil norske Sissel Holten og danske Micki Sonne Kaa Sunesen vise, hvordan dagtilbud og skoler kan udvikles med afsæt i det pædagogiske relationsarbejde.

 

Udgangspunktet er deres omfattende erfaring, teoretiske indsigt og egen empiriske pædagogiske forskning.

 

Temadagen udbydes i Danmark, Norge og Sverige.

Udvikling af dagtilbud og skole - 2

Program for dagen

 

1: Velkomst

Sissel og Micki byder velkommen, og sætter dagens tema ind i en relevant og aktuel kontekst.

 

2: Professionelles viden og færdigheder
Vi tager udgangspunkt i de tre vidensformer: erfaringsviden, teoretisk viden og empirisk pædagogisk viden. Fokus sættes på hvilke vidensformer den professionelle skal være i besiddelse af for at handle relationskompetent. Sissel og Micki peger på, at relationskompetence ikke kun vedrører den enkelte professionelles kompetencer, men også den samlede organisations måde at være organisation på. Centrale begreber er systemisk ændring, lokal vidensskabelse og professionelle læringsmiljøer.

 

3. Professionelles læring i videnskabende organisationer
Sissel og Micki fortæller, hvordan de på hver deres måde arbejder med professionelles læring som led i kompetenceudviklingsforløb. Med en dynamisk vekselvirkning mellem erfaring, teori og empirisk viden vil deltagerne blive inspireret til, hvordan de som professionelle kan lære i egen pædagogiske kontekst. Centrale begreber er demokratisk involvering og ejerskab, betydningen af teamarbejde og læring i samspillet med børn og elever.

 

4. Grundbegreber i pædagogisk relationskompetence
Hvad er pædagogisk relationskompetence? Hvordan kan den professionelle bidrage til udviklingen af barnets tænkefærdigheder via relationsarbejdet? Hvordan kan video være et egnet pædagogisk redskab for det professionelle team? Disse tre spørgsmål bliver besvaret med særlig reference til metoderne Marte Meo (som Sissel har over 30 års erfaring med) og Meditaed Learning Experience (som Micki er den eneste i Danmark, som har forsket i).

 

5. Implikationer for deltagernes egen praksis
Deltagerne arbejder med dagens faglige indhold og sætter det i relation til egen pædagogiske praksis.

 

6. Fælles afslutning

Læs mere her på DANSK og på NORSK 

 

Ring til os på tlf. 4030 1495 for yderligere information.

Print Friendly

This is a demo store for testing purposes — no orders shall be fulfilled. Afbryd