Stress- og trivselsvejleder - Axept
22504
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-22504,ajax_updown,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.4,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Stress- og trivselsvejleder

Ønsker du og dine kolleger at bidrage til øget trivsel i jeres organisation?

Vil du og dine kolleger være med til at forebygge stress og mindske sygefraværet i jeres organisation?

Er I interesserede i at give kommunikationen i jeres organisation et professionelt løft?

 

Så kan Axept tilbyde dig og din arbejdsplads en spændende uddannelse, der henvender sig til jer, der som medarbejdere og ledere arbejder med HR, trivsel, arbejdsmiljø, stressforebyggelse og –håndtering o.l.

 

Forventninger og udbytte

Den perfekte stress- og trivselsvejleder:

  • har øjne og øre åbne over for det, der er vigtigt for at skabe trivsel
  • spotter psykiske problemer på en arbejdsplads
  • giver hjælp til selvhjælp
  • tilbyder kolleger hjælp og sparring, når noget gør ondt
  • tager initiativ til at igangsætte trivselsfremmende processer
  • synliggør forhold, der skaber trivsel
  • inspirerer til glæde, smil, gnist og energi m.m. til en god dag på jobbet

Uddannelsen til stress- og trivselsvejleder giver dig og dine kolleger redskaber og metoder til at sætte det gode arbejdsmiljø på dagsordenen sammen med viden om psykisk arbejdsmiljø, når det er bedst. I kan forvente at få masser af inspiration og læring til igangsættelse af processer, håndtering af konflikter og stress og til styrkelse af egne kommunikative færdigheder. På dag 1 og 2 bliver I præsenteret for spændende kommunikative værktøjer, som I efterfølgende øver i organisationen, inden vi mødes til undervisningen på dag 3 og 4. Her medbringer I den læring og de refleksioner, I har gjort dig i praksis. Endelig kan I glæde jer til en uddannelse, hvor grin og sjov er vigtige ingredienser, og I vil møde en af Axepts kompetente og dygtige undervisere med megen erfaring, festligt humør og glimt i øjet.

Black and white landscape with tree and bench.

Undervisningen

Forløbet har en varighed på 4 undervisningsdage. Der er mulighed for også at indbygge en eksamen i akademifaget “Stress i organisationer”i forløbet. Den udløser 5 ETCS-point.   Indholdet på uddannelsen er centreret om at give dig og dine kolleger viden om trivsel, så I kan agere og vejlede ud fra en kvalificeret indsigt og forståelse.  Temaer som psykisk arbejdsmiljø, trivsel og arbejdsglæde vil indgå sammen med en række forebyggelsesredskaber og håndteringsværktøjer, som I kan bruge, når der er problemer, konflikter eller anden form for mindre trivsel til stede. I kan glæde jer til at lære mere om det gode psykiske arbejdsmiljø, hvad det indeholder, hvordan det etableres og udvikles og om de vigtigste faktorer i etableringen og fastholdelsen af den trivselsbevidste arbejdsplads.

Du og dine kolleger vil få viden om:

  • hvorfor det er vigtigt med trivsel
  • hvad trivsel betyder for både den enkelte medarbejder og for arbejdspladsen
  • hvordan vi kan påvirke til mere trivsel i dagligdagen
  • hvad en stress- og trivelsvejleders opgaver består i
  • hvordan en stress- og trivselsvejleder bruges på arbejdspladsen
  • hvordan et trivselssamarbejde mellem ledere og medarbejdere kan foregå
  • stress kontra trivsel
  • stresssymptomer og stressfaser
  • stress og sygefravær

I vil også komme til at arbejde med følgende temaer:

  • Redskaber til håndtering og forebyggelse af stress
  • Inspiration til trivselsarbejdet i hverdagen
  • Den gode samtale med stressramte og medarbejdere, der ikke trives

Praktisk information:

Kontakt os til en snak om, hvad vi kan gøre for dig og din organisation.

Vi skræddersyr meget gerne et kursusforløb, som passer til netop jeres behov.

Ring til os på 40 30 14 95.

 

Hent et produktblad her.